Proiectare Electronică

Proiectare electronică este sinonim cu proiectarea dispozitivelor electronice folosind resurse hardware și software.

Termenul design electronic nu este foarte corect din punct de vedere tehnic. Gramatical nu este greșit dar propoziția nu are semnificații clare. Ar putea însemna, dar nu are sens practic, un design ELECTRONIC în care ELECTRONIC este un adjectiv. Ar avea sens de exemplu PROIECTARE AUTOMATĂ, PROIECTARE ASISTĂ. Nu putem găsi un termen „ELECTRONIC” cu sensul de adjectiv. Un alt sens este atunci când vorbim despre „Aprindere ELECTRONIC” sau „CONDUCERE ELECTRONICĂ”. Pe această pagină explorăm termenii design electronic cu referințe practice. Pentru cei care sunt obișnuiți cu termenul, să păstrăm termenul „DESIGN ELECTRONIC”.


THE 10 TOP RULES FOR A GOOD ELECTRONIC DESIGN


EVOLUȚIA DESIGNULUI ELECTRONIC

În trecut, proiectarea electronică putea fi considerată o activitate independentă. Cum ar fi activitatea unui consultant de traducere într-o anumită limbă. Textul este furnizat în romană, iar consultantul extrem de profesionist traduce totul nu dintr-un dicționar, ci dându-i un sens complet și ușor de citit. Traducătorul profesionist creează un mediu de lectură adecvat pentru utilizatorul căruia i se adresează produsul. În anii 70 puteai să mergi pe piețele de electronice și să cumperi carduri electronice de diferite tipuri în funcție de greutate, în special de la computere vechi sau sisteme de înregistrare a datelor pe bandă. A fost o perioadă de mari tulburări. Mulți „hobbyiști” au eliminat componente interesante din aceste plăci de fabricație în esență americană.

Placa electronica cu tehnologie anilor 70-80
Placa electronica cu tehnologie anilor 70-80

DESIGN ELECTRONIC DEZVOLTĂRI POST ANII 80

A fost suficient să indice o schemă electrică sau să descrie funcțiile, iar designerul electronic a dezvoltat produsele. Din păcate, această filozofie de lucru nu mai este valabilă. Astăzi sunt noi parametri care intră în joc. Piața globală necesită exporturi către diferite națiuni; prin urmare, este necesară fiabilitatea totală și armonizarea produsului cu reglementările internaționale. Am început să intrăm predominant în primele sisteme cu microprocesoare.


CE ÎNSEAMNĂ DESIGN HARDWARE ELECTRONIC

Înseamnă ansamblul componentelor fizice, în mare parte electronice, ale unui dispozitiv electronic. De fapt, în majoritatea cazurilor, prin demontare, se pot obține componentele de pornire. În imaginea următoare, o diagramă a unei plăci pur hardware.

CIRCUIT ELECTRONIC SIMPLU HARDWARE
CIRCUIT ELECTRONIC SIMPLU HARDWARE

Această schemă simplă de circuit ilustrează un driver de solenoid [8]. Se observă componente discrete. Adică componente care au o funcție fizică foarte specifică (HARDWARE). Designul electronic hardware consta in crearea unui dispozitiv fizic care, folosind componente electronice, satisface cerintele functionale ale clientului. Componenta [1] este un fotocupler cu funcția specifică de a izola două circuite electrice unul de celălalt.

UN OPTOCUPLOR SIMPLU
UN OPTOCUPLOR SIMPLU

Componenta [4] este un tranzistor amplificator. Dacă componentele sunt utilizate corect, placa răspunde fidel și unic la stimulii de intrare. Nu are funcții inteligente care necesită măsurători, analize, calcule, comparații și mai ales decizii. În acest caz vorbim despre o soluție integral hardware. Cu alte cuvinte, o placă necesită design doar hardware atunci când nu este prezent un procesor.

COMPONENTE ELECTRONICE DISCRETE
COMPONENTE ELECTRONICE DISCRETE

Următorul pas în care proiectarea HARDWARE devine mai complicată este introducerea „INTELLIGENTEI”. În acest caz, designul HARDWARE ia în considerare includerea de procesoare sau dispozitive programabile. Rezultatul va fi întotdeauna o placă care găzduiește componente electronice.

PLACA ELECTRONICA HARDWARE CU PROCESOR

În imagine o placă simplă controlată de un procesor. Dacă nu introduceți software-ul, dispozitivul nu funcționează.

PLACA ELECTRONICA HARDWARE CU PROCESOR
PLACA ELECTRONICA HARDWARE CU PROCESOR

CE ÎNSEAMNĂ DESIGN ELECTRONIC DE SOFTWARE

Mai exact în designul electronic, software-ul este rezultatul muncii unei entități inteligente (nu neapărat umană) transferată prin programare către procesorul de control al plăcii electronice. Rezultatul „MUNCII” pur intelectuale numite SOFTWARE poate suferi corecții și modificări profunde numite „ACTUALIZĂRI”. O placă electronică poate menține structura hardware (setul de componente fizice) total fixă, dar poate suferi actualizări continue de-a lungul anilor. Această combinație câștigătoare continuă să crească exponențial progresul electronicii.

Este mai dificil să proiectați hardware-ul sau software-ul?
Este mai dificil să proiectați hardware-ul sau software-ul?
Este mai dificil să proiectați hardware-ul sau software-ul?

1)- O PLATFORMĂ HARDWARE BUNĂ POATE GĂZDUI ÎN MOD SIGUR ORICE SOFTWARE

2)- PUTEȚI FACE UN SOFTWARE PERFECT. DAR NU POATE FUNCȚIONA PE UN HARDWARE RĂU

Cu alte cuvinte, hardware-ul este cel mai critic și cel mai dificil de proiectat. Pe de altă parte, un software bun crește exponențial performanța unui dispozitiv electronic.


ACTIVITATEA „BERNINI DESIGN”

Designul electronic încredințat Bernini Design reduce drastic timpul necesar produsului dumneavoastră pe piață. Fiecare fază de proiectare este sincronizată cu activitatea noastră de producție. Facilitatea noastră include laboratoare pentru teste de fiabilitate, teste distructive, camere climatice și sisteme complexe de simulare. Fiecare nevoie emergentă în faza de proiectare este transmisă în timp real laboratoarelor. Feedback-ul imediat corectează cursul proiectării, prevenind întârzierile sau erorile grave în evaluare. Vasta experiență de proiectare electronică din diverse sectoare este o pernă uriașă care reduce costurile și timpii de livrare ai designului electronic. Nu este atât de simplu să gestionezi piesele de schimb în cealaltă parte a lumii. Piața globală este o junglă de reglementări și limitări de utilizare; Prin urmare, este necesară o cunoaștere globală a tuturor reglementărilor din întreaga lume. Designul electronic trebuie să țină cont de costurile de producție; din ce în ce mai jos.

CE ÎNSEAMNĂ DESIGN ELECTRONIC DE SOFTWARE
CE ÎNSEAMNĂ DESIGN ELECTRONIC DE SOFTWARE

In esenta, activitatea de proiectare electronica ar trebui sa fie realizata de o structura care sa aiba viziune si experienta zilnica cu proiectarea, productia, intretinerea produselor de pe piata.


PROIECTARE ELECTRONICĂ PENTRU TERȚI PĂRȚI

Proiectarea electronică pentru terți este o activitate care trebuie desfășurată împreună cu clientul. Clientul cunoaște detaliile nevoilor produsului. Transformăm aceste nevoi în soluții practice. Într-un anumit sens, facem vie mașina în care produsul conceput de noi este instalat. Clientul exprimă nevoile în termeni funcționali hardware și software.

ACESTA ESTE UN EXEMPLU DE INSTRUMENT ELECTRONIC COMPLEX
ACESTA ESTE UN EXEMPLU DE INSTRUMENT ELECTRONIC COMPLEX

Oferim scheme electrice, diagrame de operare, schițe care ilustrează fizic produsul, manuale sau ghiduri de utilizare și orice altceva pentru a ajuta clientul să înțeleagă cum trebuie prezentat produsul. Din ce în ce mai mult, așadar, o activitate de colaborare. Începe apoi o fază în care este prezentat un prototip pentru a fi instalat pe mașina sau sistemul destinatar. Începe o fază de testare mai mult sau mai puțin complexă.


PROIECTARE ELECTRONICĂ ȘI TESTARE

În cazuri particulare, testarea este efectuată dintr-o locație îndepărtată, adesea centrul nostru de studiu și cercetare. Prin intermediul sistemelor inteligente de la distanță putem testa produsul de la distanță.

PROIECTARE ELECTRONICĂ ȘI TESTARE
PROIECTARE ELECTRONICĂ ȘI TESTARE

Nu este necesar să transferați personal pentru a face actualizări ale produsului. Produsul este special conceput pentru a fi dezvoltat și îmbunătățit de la distanță. Datorită protocoalelor TCP-IP care comunică prin INTERNET, putem astfel optimiza un proiect de la distanță. Totuși, la finalul testelor putem prevedea o fază preliminară de producție. Acestea sunt câteva mostre care sunt 100% identice cu cele planificate pentru producția de serie.

PROIECTARE SISTEME DE TESTARE
PROIECTARE SISTEME DE TESTARE

Acestea pot fi instalate pe produsul final și eventual controlate de la distanță pentru a corecta erori minore de automatizare.
În sfârșit, trecem la producția plăcii electronice la scară mică, medie sau mare. Scopul designului este de a satisface nevoile clientului. Reiterăm importanța de a vedea rezultatul muncii noastre de proiectare electronică.


Cea mai importantă persoană:

MANAGERUL DE PROIECT

Este persoana care vede produsul finit în minte. Cu ochii închiși vede produsul viu, în uz de către client și în aplicarea sa finală. Aceasta este persoana principală care interacționează cu clientul, absoarbe nevoile clientului și le transformă într-un set de informații ușor de înțeles de întreaga echipă de proiect. Din păcate, de multe ori, clientul are o idee destul de clară despre specificațiile produsului. Foarte rar clientul nu realizează specificațiile funcționale pe care un produs nu trebuie să le aibă.

MANAGERUL DE PROIECT VEDE PRODUSUL FINAL ÎNAINTE DE A ÎL FACE
MANAGERUL DE PROIECT VEDE PRODUSUL FINAL ÎNAINTE DE A ÎL FACE

Pentru fiecare funcție pe care ar trebui să o îndeplinească un anumit card, există cel puțin 5 funcții pe care nu ar trebui să le facă. Managerul de proiect trebuie să fie, așadar, o persoană cu cel puțin 50 de proiecte de experiență în spate, cu o viziune globală asupra problemelor de siguranță a produsului și ușurință în utilizare. Munca managerului trebuie să genereze împreună cu clientul un document scris în care sunt detaliate cel puțin funcțiile necesare îndeplinite de produs.

MANAGERUL DE PROIECT ȘTIE CUM SĂ ATINGĂ SCOPUL FINAL.jpg
MANAGERUL DE PROIECT ȘTIE CUM SĂ ATINGĂ SCOPUL FINAL

Cu toate acestea, înainte de redactarea documentului definitiv, managerul sau TEAM LEADER trebuie să aibă întâlniri cu toți membrii grupului de proiect: hardware-ul, software-ul, proiectantul mecanic și expertul în disponibilitatea componentelor. Când grupul a aprobat în mare măsură fezabilitatea, managerul trebuie să noteze împreună cu clientul specificațiile generale și termenii de livrare.

MANAGERUL DE PROIECT A REUSIT IN FINAL
MANAGERUL DE PROIECT A REUSIT IN FINAL

Mai jos este o descriere a diferiților membri ai grupului de design electronic.


INGINER HARDWARE

Această persoană are experiență în hardware electronică. Desenează scheme de cablare în creion, diagrame de cablare electronică. Are cunoștințe de electronică și instrumentație digitală și analogică. Are o bogată experiență de laborator, înaltă pricepere manuală și eficiență în execuția prototipurilor. Cunoaște componentele electronice și are capacitatea mentală de a învăța orice componentă nouă de pe piață. Acesta include reglementările cerute în ceea ce privește siguranța produselor și ghidurile de reglementare în proiectarea circuitelor electronice și a circuitelor imprimate.

PROIECTANTUL HARDWARE
PROIECTANTUL HARDWARE

Cunoaște legile termodinamice și mecanice. Creați un proiect solid și de încredere. Designerul hardware experimentează continuu. El ia fiecare înfrângere ca pe un stimul pentru a învăța și a se îmbunătăți. Un bun designer hardware este capabil să proiecteze placa de circuit imprimat.


INGINER SOFTWARE

Acest designer este obișnuit să lucreze cu funcții abstracte. Adevăratul designer de SOFTWARE este persoana care reușește să facă un produs să prindă viață chiar și pornind de la specificații neclare. Un designer de software profesionist generează software organizat. În acest fel, un alt expert în software poate face modificări. Proiectantul de software trebuie să cunoască bine platformele hardware. Proiectul ar putea fi reutilizat chiar dacă unele componente sunt înlocuite cu altele.

INGINERIE SOFTWARE
INGINERIE SOFTWARE

Învechirea este un fenomen care afectează viața produselor electronice. Un bun designer de software trebuie să aibă o grijă deosebită în dezvoltarea pieselor care alcătuiesc interfața cu utilizatorul. Se bazează pe simplitatea soluțiilor și pe bunul simț. Pentru a dezvolta produse bune, programatorul de software acceptă criticile, transformându-le în informații utile pentru creșterea profesională.


INGINER MECANIC

Nu subestimați niciodată munca proiectantului mecanic. Acesta trebuie să fie capabil să ofere informații și soluții extrem de utile pentru definirea produsului final. Cu designerul hardware, el studiază adaptarea diferitelor componente precum conectori, display-uri, butoane, dispozitive de interfață, senzori și plăci electronice.

PROIECTAREA ARTICOLELOR MECANICE
PROIECTAREA ARTICOLELOR MECANICE

Utilizează sisteme CAD moderne și cu ajutorul unei imprimante 3D creează prototipuri care sunt mereu actualizate la stadiul tehnicii. Trebuie să aibă cunoștințe excelente de reglementare în ceea ce privește siguranța produselor și cunoștințe excelente ale materialelor utilizate.

CONSTRUCTIE PROTOTIP CU IMPRIMANTA 3D
CONSTRUCTIE PROTOTIP CU IMPRIMANTA 3D

Designerul nostru mecanic are o vastă experiență în domeniul tehnologiei circuitelor imprimate și cunoștințe aprofundate în domeniul electronicii hardware.


MANAGERUL DE ACHIZIȚII

Designerii de hardware și software trebuie să aibă discuții continue cu managerul de achiziții sau consultantul. Evitați riscul de a proiecta un produs care nu are componente disponibile pe piață.

MANAGERUL DE ACHIZIȚII
MANAGERUL DE ACHIZIȚII

Înainte de a aproba o componentă pentru utilizare de către echipa de proiectare, managerul de achiziții de componente electronice trebuie să se asigure de următoarele informații
• -COMPONENTUL sau COMPONENTELE SUNT DISPONIBILE
• -EXISTĂ MININ 3 SURSE DE Aprovizionare
• -UTILIZAREA COMPONENTEI NU ARE RESTRICȚII DE BREVET
• -PREȚUL COMPONENTEI A ESTE STABLE DE MIN 6 LUNI
• -COMPONENTELE SUNT UTILIZATE ÎN NORMAL DE ALȚI PRODUCĂTORI
• - O CĂUTARE PRECISĂ PE INTERNET NU EVIDENȚIE NU PROBLEME
• - ASIGURA LIVRAREA PROBELOR ÎN TIMP UTIL PENTRU PROIECTANȚI
• -OFERĂ ALTERNATIVE VALIDE, COMPATIBILE SAU ADAPTABILE
• -APTA DE A FURNIZA COSTURI PRECISE ÎN CAZUL COMENZILOR DE CANTITATE
• -STIMULĂ DESIGNĂTORII SA UTILICE DE PREFERAT COMPONENTE DE STOC
• - SE ASIGURA CĂ FURNIZORUL ESTE CAPAT DE A FURNIZA SUPORT TEHNIC

COSTURILE DE PRODUCTIE TREBUIE SA FIE MEREU SUB CONTROL
COSTURILE DE PRODUCTIE TREBUIE SA FIE MEREU SUB CONTROL

CONCLUZII

Designul electronic este o activitate complexă care include dezvoltarea de software, hardware, probleme mecanice și comerciale. Nu vom intra în meritele temelor individuale, deoarece acestea sunt diferite pentru fiecare proiect. Pentru a finaliza un design electronic, respectăm cu strictețe o diagramă de flux care normalizează întregul proces. În imagine, doar o parte din întregul flux. Conceptul este că succesul unui proiect electronic bun (placă electronică, dispozitiv sau altul) este strâns legat de capacitatea de comunicare a membrilor grupului de proiect și strâns legat de experiența designerilor și mai ales de capacitatea al managerului de proiect să țină cârma fixată pe obiectivul de atins.


BERNINI DESIGN ROMANIA SRL

ELECTRONICS MANUFACTUIN SERVICES

  Calea Chişinăului  32A

 700177 Iaşi

(ROMANIA)

  VAT RO31228395

Support:

+40 723 573 171

bernini@bernini-design.ro